HÄID MÕTTEID JA PRAKTIKAID INTERNETIST

ÕPETAJATE  KOGUTUD HÄID MÕTTEID JA PRAKTIKAID INTERNETIST.


Me kipume unustama kui lihtne on endi ümber headust luua. Kellegi tuju tõstmine ja päeva helgemaks muutmine võib võtta vaid paar sekundit.

 

 

MASSAAŽILOOD


Kannikese lasteia õpetajate poolt loodud massaaži lugude kogumik. Projekti idee tuli
“Kiusamisest vabaks” programmist, kus kasutatakse raamatut “Seda keda
puudutatakse, ei kiusata“ massaažilugusid.

Loe lugusid SIIT!

 

lood

 

SÕBER KARU TÄRINGUMÄNG


Mängu jaoks on vaja mängualust (prinditav või arvutist vaadatav) ning täringut. Mängijad hakkavad kordamööda täringuid veeretama ning vastavad küsimustele vastavalt sellele, mis silmade arv täringul veeretati.

MÄNGUALUSE SAAB ALLA LAADIDA SIIT.

 

Untitled-1

 

 

SÕBER KARUGA TARGALT INTERNETIS


Juhendmaterjali eesmärk on näidata, kuidasprogrammiga “Kiusamisest vabaks!“ töötades leida laste ja lapsevanematega veelgi paremini teedigimaailmaga seotud küsimuste arutamiseni:mis on digimaailm, millised on digitaalsedsuhtlusvahendid, kuidas digitaalne suhtlemine erineb nn silmast-silma suhtlusest; millega peab laps ja täiskasvanu arvestama digivahendite kaudu suheldes; mida arvestada info kogumisel, jagamisel ja sisu loomisel; kuidas tagada turvalisus, millised tagajärjed võivad olla digitaalsete vahendite ja keskkondade ebaturvalisel kasutamisel; mis on küberkiusamine ja kuidas sellega toime tulla.

JUHENDMATERJALI SAAB ALLA LAADIDA SIIT!

 

Untitled-1

 

 

OLUKORRAKAARDID


Tegu on erinevate olukordade lühikirjeldustega, mis põhjustavad mingisuguseid emotsioone. Laps saab emotsioonikaartidelt (vt allpool) valida, millist tunnet ta antud olukorras tunneb. Autor: Mängupesa.

Olukorrakaardid saab alla laadida siit.

Untitled-1

 

EMOTSIOONIKAARDID


Emotsioonikaarid on mõeldud selleks, et julgustada last oma emotsioone jagama. Autor: Mängupesa.

Emotsioonikaardid saad omale ALLA LAADIDA SIIT!

 

Untitled-1

SÕBRATÄRINGU MEISTERDAMINE


 Sõbratäringu meisterdamine on hea võimalus arendada omavahelist koostööd ja teineteise kuulamist ning mõistmist.  Iga laps valmistab täringu. Prinditava täringu šablooni SAAB VÄLJA PRINTIDA SIIT!

  • Enne täringu lõikamist ning kokku kleepimist kaunistage täringu tahud ära.
  • Kirjutage või joonistage igale täringu tahule midagi, mis teid iseloomustab. Näiteks võite te sinna lisada oma lemmiktegevused, lemmiktoidud, lemmikvärvid, lemmikraamatud jne. Samuti võib tahkudele kirjutada asju, mis teevad teid rõõmsaks või kurvaks. Kleepige täring kokku. 
  • Kui täringud on valmis, siis saavad kõik sõna, et jutustada iseendast.
  • Valimud täringutest saab  teha näituse.

 

92830704_3011296298933015_1376485294076854272_n

 

TUNNETE MÄNG


Mängu tulemusel – laps eristab emotsioone, oskab kirjeldada tundeid.

Kliki pildile ja  mine mängima!

man

 

 

LAUL HOOLIMISEST


Laulust saad teada, miks on hea teistest hoolida ja kellest me hoolida võime.

 

 

LAUL VÕLUSÕNADEST


Mõned sõnad on erilised, neid kõiki teadma pead!

 

 

SÕBRALAUL


Laul räägib sõprusest ja sõbraga koosolemisest ning sellest mida kõike saab koos sõbraga teha.

 

 

KARUMAAILM


Kiusamisest Vabaks lehel leiad KARUMAAILMA!

Untitled-4

Leheküljel http://www.kiusamisestvabaks.ee/karumaailm/, leiad mitmeid erinevaid tegevusi: Karude massaž, Tants ja muusika, Sõbrad, Riietamine jt. Mine mängima!

 

PROBLEEMILAHENDUSRATAS


Probleemilahendusratas aitab lastel lahendada nende endi probleeme.

 

probleemilahendusratas_pilt

 

 

ÕPPEFILM “KOLM VÕIMALUST HEAD TEHA”


 

 

 

SÕBER KARU KUTSUB TANTSIMA


 

 

 

LÜHIFILM SALLIVUSEST, HOOLIMISEST, AUSTUSEST JA JULGUSEST.


Tallinna Männiku Lasteaia õpetaja Kai Tamm tegi lasteaias toimuva nukufilmi nädala raames koos oma rühma lastega sallivusele, hoolivusele, austusele ja julgusele baseeruva lühifilmi.

 

TÖÖLEHED JA PILDID


vabanduse palumine

T-S-1057-Happy-Sad-And-Angry-Sorting-Activity

t-p-83-embrace-our-differences-powerpoint-_ver_2

tee ise emotsioonikuubik

sõpruse retsept

söögilauas k

söögilauareeglid

sõbralik ja mittesõbralik

nägude joonistamine ja kleepimine

mis tundeid sinu tekitab mingi asi

milline sõber mulle meeldib

ma olen suurepärane sest

küsimused_mida sa eelistad

kuidas sõpra aidata

kuidas sa tunned end täna

kuidas olla hea sõber

kuidas end rahustada

kirjleda iseennast

käitumisetabel

head kombed pildid

emotsioonide üle arutamine

emotsioonide mäng

Plakatid seinale (tasuta versioon)

ADVENDIKALENDER “KINGIME HEADUST”


Pildil näete natuke teistmoodi advendikalendrit, mille nimi on “Kingime headust!”. Enne selle valmistamist küsisin õpilastelt, mida nemad arvavad, kuidas nad saavad koolikaaslastele headust ning lahkust välja näidada. Nende ideed ongi ümbrikutes peidus. Igal hommikul saavad nad avada ühe ümbriku, kus peidus selle päeva ülesanne. Näiteks: ütle kolmele kaaslasele kompliment, pööra tähelepanu tere ning aitäh ütlemisele, hoia koolikaaslasele ust lahti, mängi täna kellegagi, kellega tavaliselt seda ei tee jms. Olen seda siiani neli päeva katsetanud ning õpilased on suure huviga uut ülesannet oodanud.

79693847_155017619213714_2782271026845712384_o

 

TUNDEÕPETUS “Kuidas ma ennast tunnen”?


TUNDED

Tundeõpetuse kaasamine igasse koolipäeva ei pea olema suur peamurdmine! Siin on lihtne tegevus, mille käigus õpivad lapsed hetkeks seisatama ning endasse vaatama – “Kuidas ma ennast tunnen? “ Miks mitte viia sisse harjumus igal hommikul klassi tulles oma enesetunne plakatile märkida? Ehk teha seda hoopis enne suurt ettekannet? Veel parem… vaadata, kuidas enesetunne muutus pärast seda eneseületust? Et meie enesetunde poster oma ülesannet saaks täita, on oluline turvaline ja hinnangutevaba keskkond. Kui meie enesetunde poster leiab koha Teie klassi seinal, saab seda kasutada ka tunnete sõnavara õppimisel. Kaks head asja ühes! ➡️ KUIDAS enesetunde postrit kasutada? ✅Ôpilane kirjutab oma nime kleebitava märkmepaberi tagumisele küljele ja asetab selle näo kõrvale, mis tema enesetunnet väljendab. ✅Ôpetajal avaneb hea ülevaade, milline õhkkond klassis valitseb, kes on suurepärases tujus või kes vajab hoopis üks-ühele vestlust. ✅Enesetunnet võib märkida igal hommikul, enne/pärast pingutust nõudvat tegevust või nii nagu õpetaja soovib. ✅Enesetunde postrit võib edukalt kasutada diskussiooni algatamiseks, et arutleda erinevate tunnete ning nende põhjuste/tagajärgede üle. Kuidas kasutada postrit TUNNETE SÔNAVARA suurendamiseks? ✅Ôpilased kirjutavad kleebitavale märkmepaberile erinevaid tundeid (igale paberile 1 tunne). Seejärel asetatakse need sobiva näo taha. Kuna nii mõnigi tunne võib paigutuda mitme näo taha, on vabas õhkkonnas arutelu vägagi teretulnud.

KUIDAS KEHTESTADA REEGLEID JA MIKS?